Kongahälla Centers nya satsning på business center: ”Perfekt arbetsplats”

DET HÄR ÄR EN ANNONS

Kongahälla Center är redan en naturlig mötesplats för alla som vill shoppa i Kungälv. Nu tar de nästa steg och satsar på ett eget ”Business Center” – där du kan hyra kontor:
— Det blir en perfekt arbetsplats för alla norr om Göta Älv, säger centrumchefen Anton Knutsson.

100 kontorsplatser, 12 konferensrum, 400 kvadratmeter loungeyta med hela 13 kaféer eller restauranger i huset. Så beskrivs förutsättningarna för den som vill byta arbetsplats till just Kongahälla Center. Från och med i sommar ska nämligen ett nytt ”Business Center” öppna i köpcentret.

Kontoren är noggrant ritade för att skapa en behaglig atmosfär och naturnära material blandas med industriell rymd. Alla rum är utrustade med höj- & sänkbara skrivbord, ergonomiska stolar och generös förvaring. Dessutom erbjuds du 24/7-tillgänglighet, bemannad reception, snabbt och säkert WiFi, ekologiskt kaffe och te – samt allt annat ett modernt kontor är i behov av.

En av de gemensamma ytorna i Kongahälla Centers nya kontorssatsning. Foto: KONGAHÄLLA CENTER

— Hela synen på kontor har varit i stor förändring i många år nu. Pandemin har skyndat på det, att man tittar på andra lösningar för sitt kontor. I den här typen av gemensam yta man delar med andra företag kan förhoppningsvis leda till business med andra hyresgäster, men även möjligheten att få in det sociala sammanhanget. Vi tror att många mindre företag vill få nya ”kollegor” att äta lunch eller ha after work med, förklarar Anton Knutsson, centrumchef hos Kongahälla Center.

Planerna för ett slags kontorshotell har funnits på ritbordet redan från första början, När Kongahälla Center byggdes dedikerade de den översta våningen i köpcentret för andra verksamheter än butiker. Här finns nu banker, gym, en konsultfirma, vårdlokaler och snart även en större kontorssatsning.

— Grundidén var att vi ska bestå av allt det som en stadskärna bestod av back in the day. För att få ihop livspusslet så är det en perfekt plats att ha sin arbetsplats på. Här har du det nära till kommunikationer, det är enkelt att ta sig hit både kommunalt och med bil. Här kan du beställa mat på Coops hemsida och kunna hämta matkassen i garaget, eller gå till tandläkaren på lunchen eller träna direkt efter att du slutat jobbet – utan att lämna huset, säger Anton Knutsson.

Centrumchefen Anton Knutsson är spänd inför deras nya satsning på ett business center. Foto: KONGAHÄLLA CENTER

Centrumchefen: ”Bra verktyg för många företag”

Hos Kongahälla Centers business center kommer centrumledningen att dela ytor med de bolag och enskilda företagare som hyr in sig. Även den som hyr ett litet kontor på 7 kvadratmeter kommer få tillgång till över 400 kvadratmeter med gemensamma ytor. Där det inte bara går att hålla möten – utan även nätverka:

— Det bästa med den här typen av kontor är naturligtvis att möjligheten att lära känna andra företagare och förhoppningsvis skapa nya affärer tillsammans. Det är en modern miljö som allt fler anställda kommer att förvänta sig av sina arbetsgivare. Vi tror att våra lokaler och lösningen placeringen ger kan bli en bra usp för många företag som vill rekrytera den bästa personalen, säger Knutsson.

Så här kan ett av kontoren se ut när projektet lanseras under 2022. Foto: KONGAHÄLLA CENTER

Handelsbanken och Swedbank blir de närmaste grannarna till business centret och alla mötesrum är utrustade med den senaste tekniken, samt omsorgsfullt inredda för att skapa en kreativ miljö. Totalt finns det 12 mötesrum med plats för två till 60 personer i planerna. Detta – samt över 1200 parkeringsplatser, matbutiker, shopping och annat i samma hus – skapar perfekta förutsättningar för ett populärt business center.

— Vi hoppas på inflyttning för våra första hyresgäster nu till sommaren. Detta kan bli attraktivt för många i Kungälvsområdet, men även företag på norra Hisingen och norra delen av Göteborg. Vi bygger ett häftigt kontor här och det blir en perfekt arbetsplats för alla norr om Göta Älv, säger centrumchefen Anton Knutsson.

Redaktionen
annons@helahisingen.se

Hela Hisingens Julkalender: 1-24 december!

HelaHisingen.se har i år en julkalender – där våra och en del av våra sponsorers olika projekt, företag och anställda hamnar i fokus. Mellan 1 och 24 december lyfter vi fram en av dessa med en “lucka” i form av en artikel. Detta är ”Luckan” för 15 december. Vill du exponera ditt företag, din produkt eller dina anställda här? Hör av dig till annons@helahisingen.se – så löser vi det!