HELA HISINGEN

Nyheter från Sveriges bästa ö

Här skänker Johan mängder av musslor, räkor och torsk till stadsmissionen: “Fantastiskt”

Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen jobbar intensivt med välgörenhet – något som syns extra tydligt inför jul. Men den här oväntade gåvan var långt ifrån planerad. En stor avbokning i sista stund ledde till att hotellets kockar fick skänka stora mängder med fisk och skaldjur – till Stadsmissionen!
— Vi är oerhört glada att kunna hjäpa till och vill även rikta ett stort tack till företaget som bokade av och hade förståelse för våra avbokningsvillkor, säger Ina Aganovic.

Förra veckan fick Quality Hotel 11 en stor avbokning med kort varsel, på grund av de nya Covid -19-restriktionerna. Hotellets avbokningsvillkor säger att det är 100 procent betalning för “late cancellation”, när man avbokar i sista sekund.
— Vi följer ju alla konstens lagar och regler vilket innebär att personal var bokad, dukarna beställda, maten inköpt, viss prepp gjord, teknik bokad och så vidare, berättar hotelldirektör Ina Aganovic.

När hotellet fick betalt av sin kund men ändå stod där med mängder med mat som de egentligen inte har bruk för – så ringede de Stadsmissionen!

— Stadsmissionen har en enhet i Mölndal som heter Matcentralen, där man tar emot råvaror som de själva sedan tillagar för att ha kontroll över de produkter som skänks till dem från butiker och restauranger, säger Ina Aganovic och fortsätter:

30 kilo torskfilé, 20 kilo laxfilé, 20 kilo räkor…

Johan Zell (på bilden) och Johan Kjellberg, köksmästare och sous chef hos oss var och gladeligen lämnade bland annat 10 kilo färska musslor, 20 kilo frysta skalade räkor, 30 kilo torskfilé och 20 kilo laxfilé till stadsmissionen.

Dessutom bjöd de på ett stort leende för att det kändes bra och rätt att skänka den stora mängden fisk- och skaldjur till Stadsmissionen, som i sin tur kunde se till att maten kom till bruk där den behövdes.

— När det inte går enligt plan, och man tvingas ställa in och ställa om är det helt fantastiskt med kunder som har förståelse för avbokningsvillkor och att maten sedan kan gå till ett viktigare ändamål. Ni vet vilka ni är och STORT TACK för ert bidrag till en härlig måltid för några av Göteborgs mest behövande, säger hotelldirektör Ina Aganovic.

Redaktionen
tips@helahisingen.se

LÄS MER: