På Backaplan blev ”Köp & hämta på plats” till ”Köp & hämta drive in” på grund av pandemin

Pandemin har tvingat företag att bli kreativa för att kompensera för både myndigheters restriktioner – samt kunders förändrade beteende.
På Backaplan erbjuder Biltema ”Köp & Hämta Drive in”:
— Att ge fler leveransalternativ i dessa tider med Covid-19 känns tryggt, säger Johan Gerdevåg, marknadschef på Biltema.

Biltema säger att tanken bakom drive in-shoppingen hos dem är att ligga i linje med andra samhällsåtgärder. Och tjänsten gäller naturligtvis inte hos några specialbyggda drive in-butiker, utan kedjans vanliga butiker. Där handlar kunden online och sedan hämtar varorna med bil – utan att fysiskt gå in i butiken:

— Vi lyssnar på våra kunder vad dom efterfrågar och detta var en tjänsterna dom önskade. Det var självklart för oss att driftsätta drive in när vi redan hade Köp & hämta tjänsten på plats, säger Johan Gerdevåg, marknadschef på Biltema.

”Kunderna älskar det”

Biltema hade alltså – likt många andra butiker – ett system för att handla online och sedan hämta ut prylen, eller prylarna, i den fysiska butiken. Det öppnade för en enkel övergång till ”Köp & Hämta Drive In” – som blivit populärt hos företagets kunder:

— Fantastiskt respons. Kunderna älskar det. Att ge fler leveransalternativ i dessa tider med Covid-19 känns tryggt, säger Johan Gerdevåg, marknadschef på Biltema.

Kunden handlar online och väljer alternativet att hämta prylarna med bil, blir anvisad per SMS om vart man ska parkera och meddelar själv när den är på angiven plats utanför butik. Sedan kommer personalen ut med produkterna till bilen och kunden behöver aldrig lämna sitt fordon:

— Vi strävar alltid att göra den enklare för våra kunder att handla på Biltema, säger marknadschefen Johan Gerdevåg.

Redaktionen
tips@helahisingen.se

LÄS MER: